mgr Katarzyna Saneluta
logopeda, pedagog społeczny
email: [email protected]
tel: 606 664 999
W gabinecie pracuję w oparciu o Metodę Krakowską i zajmuje się całościowym wsparciem i stymulacją wszystkich funkcji poznawczych dziecka. Metoda Krakowska zakłada, że dziecku należy dostarczyć tej wiedzy, która z powodu zaburzeń nie mogła być przez nie samodzielnie zdobyta.
Jestem pedagogiem i logopedą dziecięcym. Dzięki dodatkowo ukończonym szkoleniom w Centrum Metody Krakowskiej mam możliwość wykorzystania zdobytej wiedzy w swojej pracy. Jednym z głównych elementów terapii M.K. jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania, której towarzyszą ćwiczenia w następujących sferach:
– słuchowej
– wzrokowej
– funkcji lewej półkuli mózgu
– systemu językowego
– pamięci
– motoryki małej i dużej
– kategoryzacji i myślenia przyczynowo-skutkowego
– zachowań społecznych
– zabawy.
Kilka słów o mnie:
Po studiach magisterskich które skończyłam w Salezjańskim Instytucie Wychowania Chrześcijańskiego rozpoczęłam przygodę z macierzyństwem. Razem z ukochanym mężem przyjęliśmy i wychowujemy 9 dzieci. Mamy 6 córek i 3 synów. To doświadczenie daje mi szerokie spektrum widzenia rozwoju dzieci i młodzieży. Mam doświadczenie 19 lat pracy 24 h na dobę.
W 2020 roku ukończyłam podyplomowe studia z Logopedii. Zafascynowała mnie Metoda Krakowska i praca pani prof J. Cieszyńskiej. Budowa ludzkiego mózgu zadziwia mnie. Dlatego obecnie pracuję jako logopeda i terapeuta opierając się o Metodę Krakowską, która jest neurobiologiczną terapią mózgu. Pracuję z dziećmi z wadami wymowy, z Zespołem Aspergera, z dziećmi z Autyzmem. Widzę swoją pracę jako zadanie, by pomagać innym.
Metoda Krakowska szczególnie polecana jest dla:
– dzieci z zespołem Aspergera
– dzieci z zespołem Downa
– dzieci zagrożonych autyzmem ze spektrum autyzmu
– dzieci z dysleksją.
Do naszego gabinetu zapraszamy dzieci z Kolegium Św. Rodziny oraz spoza Kolegium.
mgr Michalina Lewicka
Logopeda, Terapeuta AAC, Trener TUS
Absolwentka pięcioletnich studiów logopedii ogólnej i klinicznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Doświadczenie zawodowe zdobywałam dzięki pracy w specjalistycznej poradni terapeutycznej, odbywając liczne praktyki w placówkach zarówno szpitalnych, jak i oświatowych, a także poprzez wolontariat logopedyczny w Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” na oddziale Rehabilitacji Neurologicznej.
Moja praca w gabinecie opiera się na holistycznym i zindywidualizowanym podejściu do pacjenta. W terapii najważniejsze jest dziecko i jego potrzeby.
Prowadzę diagnozę i terapię logopedyczną dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, dzieci i młodzieży z dyslalią, dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z zespołem Downa. Przygotowuję także pacjentów do rozpoczęcia leczenia ortodontycznego.
Kursy:
- Wybiórczość pokarmowa. Diagnoza i terapia logopedyczna, prowadzący: Agata Kalina
- Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi (Blok: I,II, III), prowadzący: Magdalena Grycman
- Trener TUS I i II stopień, prowadzący: Joanna Węglarz, dr Agata Hejmowska, Natalia Supeł – Lipińska, Ewelina Gomoła-Bieniek, Ewa Mazurek
- Diagnoza i terapia miofunkcjonalna, prowadzący: Aleksandra Rosińska
FTM – Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania dzieci od 4 roku życia z dyslalia obwodową), prowadzący: prof. UŚ dr hab. Danuta Pluta – Wojciechowska - Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia – diagnoza terapia masaż, prowadzący: Katarzyna Gromelska
Uczestnik konferencji:
- „E-konferencja Trenera TUS 2024”, Studio Psychologiczne
„Ogólnopolska Konferencja Logopedii Klinicznej”, Studenckie Naukowe Koło Logopedyczne Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego - Konferencja z zakresu kształcenie specjalne i integracyjne „AAC w przedszkolu i szkole – wpieranie rozwoju i funkcjonowania osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi”, Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku
- „Problematyka karmienia i jedzenia u dzieci – praktyczne podejście interdyscyplinarne”, Akademia Logopedy