Warsztaty dla uczniów 4 – 8 SP
- Cykl warsztatów dla uczniów rozpoczyna się 30 września 2024 r. i trwa do 30 kwietnia 2025 r.
- Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę w niewielkich grupach
Zapisy:
e-mail: [email protected]
tel.: 693 571 015
Miesięczny koszt zajęć uzależniony jest od ilości wybranych warsztatów.
Osoba prowadząca: mgr Justyna Garczyńska
Osoba prowadząca: mgr Justyna Garczyńska
Osoba prowadząca: mgr Paulina Gacyk
Warsztaty prowadzone interdyscyplinarnie – poza historią poruszymy również tematykę związaną z językiem polskim oraz filozofią.
Na zajęciach odpowiemy sobie na pytanie, co nam dała starożytność oraz odkryjemy skarby średniowiecza. Opowiemy sobie o epoce renesansu i Polsce w czasach tworzenia Konstytucji 3 Maja. Będziemy pracować na tekstach kultury, obrazach, źródłach, mapach, itp.
Osoba prowadząca: dr Marta Kowalska
Warsztaty prowadzone interdyscyplinarnie – poza historią poruszymy również tematykę związaną z językiem polskim oraz filozofią.
Czas poświęcimy na przyjrzenie się decyzjom Kongresu Wiedeńskiego. Głównym elementem naszych zajęć stanie się jednak historia Europy w czasie I i II wojny światowej. Będziemy pracować na tekstach kultury, obrazach, źródłach, mapach, itp.
Osoba prowadząca: dr Marta Kowalska
Celem zajęć będzie przybliżenie uczniom kluczowych dla danego poziomu nauczania zagadnień matematycznych oraz pokazanie ich praktycznych zastosowań. Zajęcia opracowane zostały, aby aktywizować i rozwijać rozumowanie matematyczne uczniów bez podawania gotowych definicji. Głównymi metodami prowadzenia zajęć będą metody czynne ? warsztatowe. Rozbudzają one zaciekawienie i zainteresowanie ucznia, a także uruchamiają spontaniczną aktywność. Metody czynne łączone będą z metodami słownymi, a także problemowymi i zadaniowymi.
Podczas warsztatów będą wykorzystywane następujące formy pracy:
– prace związane z doświadczeniem i eksperymentowaniem (praca na modelach: brył, figur płaskich, osi liczbowej, wagą szalkową, kolorowymi taśmami do budowy kątów, modelami Singapur Math);
– gry dydaktyczne np. Karty Grabowskiego, bingo matematyczne, matematyczne domino (z różnych działów i poziomów), gry kościane, klocki do układania figur płaskich i przestrzennych;
– scenki rodzajowe, pantomima , kalambury;
– konkursy, quizy.
Materiał zajęć obejmuje kluczowe obszary edukacji matematycznej zawartej w podstawie programowej dla klas IV-V:
– Działania na liczbach naturalnych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie);
– Działania na liczbach naturalnych (dzielenie, kolejność wykonywania działań);
– Oś liczbowa i działania na liczbach całkowitych;
– Zapis rzymski liczb, obliczenia zegarowe i kalendarzowe;
– Zbieranie i prezentowanie danych liczbowych;
– Geometria płaska – punkt, odcinek, prosta;
– Geometria płaska – kąty;
– Geometria płaska – wielokąty i ich własności;
– Geometria płaska – trójkąty, czworokąty, pole powierzchni i obwód;
– Ułamki zwykłe;
– Ułamki dziesiętne;
– Graniastosłupy – systematyka i siatki;
– Graniastosłupy – pole powierzchni i objętość.
Osoba prowadząca: mgr Beata Basińska
Celem zajęć będzie przybliżenie uczniom kluczowych dla danego poziomu nauczania zagadnień matematycznych oraz pokazanie ich praktycznych zastosowań. Zajęcia opracowane zostały, aby aktywizować i rozwijać rozumowanie matematyczne uczniów bez podawania gotowych definicji. Głównymi metodami prowadzenia zajęć będą metody czynne – warsztatowe. Rozbudzają one zaciekawienie i zainteresowanie ucznia, a także uruchamiają spontaniczną aktywność. Metody czynne łączone będą z metodami słownymi, a także problemowymi i zadaniowymi.
Podczas warsztatów będą wykorzystywane następujące formy pracy:
– prace związane z doświadczeniem i eksperymentowaniem (praca na modelach: brył, figur płaskich, osi liczbowej, wagą szalkową, kolorowymi taśmami do budowy kątów, modelami Singapur Math);
-gry dydaktyczne np. Karty Grabowskiego, bingo matematyczne, matematyczne domino (z różnych działów i poziomów), gry kościane, klocki do układania figur płaskich i przestrzennych;
– scenki rodzajowe, pantomima , kalambury;
– konkursy, quizy.
Materiał zajęć obejmuje kluczowe obszary edukacji matematycznej zawartej w podstawie programowej dla klas VI-VII:
– Działania na liczbach całkowitych (dodawanie i odejmowanie);
– Działania na liczbach całkowitych (mnożenie, dzielenie, kolejność działań);
– Działania na ułamkach (dodawanie i odejmowanie);
– Działania na ułamkach (mnożenie i dzielenie);
– Potęgi i pierwiastki;
– Procenty;
– Wyrażenia algebraiczne;
– Równania;
– Figury płaskie i ich własności;
– Pola figur płaskich;
– Plan, mapa skala;
– Prędkość, droga, czas;
– Bryły – systematyka, pole powierzchni i objętość.
Osoba prowadząca: mgr Beata Basińska
Osoba prowadząca: mgr Beata Basińska
Przyroda to nauka o otaczającym nas świecie, świecie w którym żyjemy, a także o jego funkcjonowaniu, zależnościach i cudzie istnienia. Podczas warsztatów będziemy zgłębiać jej tajniki.
Tematyka warsztatów:
– Substancje wokół nas: woda – cudowna substancja, składnik przyrody nieożywionej i ożywionej. Budowa i właściwości wody. Stany skupienia substancji w przyrodzie.
– Organizmy żywe i ich budowa. Zawartość i rola wody dla życia na Ziemi.
– Procesy życiowe organizmów – określające ich naturę: trawienie, oddychanie, poruszanie, rozmnażanie, wydalanie, wchłanianie.
– Zdrowy styl życia – jak się uczyć, odpoczywać, odżywiać.
– Krajobraz – miejsce do życia, co go tworzy?
– Woda – środowisko życia organizmów: Jak organizmy przystosowują się do życia wodzie. Woda jako składnik organizmów żywych. Woda jako rozpuszczalnik.
– Życie w kropli wody – obserwacje mikroskopowe. Obieg wody w przyrodzie.
– Substancje wokół nas: powietrze: składnik przyrody nieożywionej. Powietrze jest gazem – co to znaczy. Powietrze jako mieszanina gazów. Tlen, składnik powietrza. Oddychanie. Dlaczego i jak oddychamy? rola powietrza w wymianie gazowej.
– Ziemia nasza planeta. Ziemia, gleba, skorupa ziemska – różnice i podobieństwa. Jak powstaje gleba. Mieszkańcy gleby (tu poznamy różne organizmy). Degradacja gleb – kto i dlaczego.
– Ziemia w niebezpieczeństwie – praca metodą projektu.
– Ogień jeden z żywiołów – spalanie i utlenianie jako procesy zachodzące w każdej komórce. I trochę więcej dla ciekawskich.
Osoba prowadząca: mgr Iwona Bazydło
Im dalej tym trochę trudniej, ale ciekawiej – bo tyle już wiemy!
– o wodzie, ogniu i powietrzu. Praca metodą projektu.
Woda – substancja, która zapewnia funkcjonowanie organizmów.
– Woda jako składnik organizmów żywych zapewniająca funkcjonowanie wszystkich układów ciała. Zanieczyszczenia wód, o organizmach wodnych i zróżnicowaniu i przystosowaniach.
a) Komórkowa budowa organizmów – zawartość wody w komórkach.
b) Skóra jako powłoka ochronna organizmu – rola wody, funkcje gruczołów.
c) Układ pokarmowy – woda jako rozpuszczalnik.
d) Trawienie i wchłanianie pokarmu przy udziale wody.
– Krew – cudowna tkanka? budowa i funkcje.
a) Rola wody w funkcjonowaniu układu krwionośnego
– Rola wody w termoregulacji.
a) Układ wydalniczy – wydalanie, a wydzielanie.
– Środowiska życia organizmów – gdzie żyją organizmy?
– Czynniki biotyczne i abiotyczne, a funkcjonowanie organizmów.
a) Zakres tolerancji organizmów- co to znaczy
b) Rodzaje ekosystemów. Równowaga w ekosystemie.
c) Zależności między organizmami.
– Obieg wody w przyrodzie. Zanieczyszczenia wód – projekt. Życie w wodzie – przystosowania organizmów. Czy życie w wodzie jest łatwiejsze?
– Gospodarowanie zasobami wody – elementy zrównoważonego rozwoju.
Powietrze – mieszanina gazów i podstawowy składnik przyrody nieożywionej.
– Budowa i skład powietrza
– Sposoby oddychania organizmów
a) Budowa układów oddechowych organizmów na wybranych przykładach.
– Oddychanie komórkowe . Dlaczego każda komórka oddycha?
– Ochrona środowiska naturalnego. Zanieczyszczenie powietrza – kto i dlaczego?
Ziemia – środowisko życia organizmów. Warunki życia na Ziemi – kiedy, jak powstała nasza planeta – Przystosowania organizmów do warunków życia.
Ogień – żywioł warunkujący życie. Procesy energetyczne zachodzące w komórkach. Oddychanie komórkowe. Spalanie i utlenianie w komórkach- różne rodzaje energii.
Elementy genetyki, nauki o dziedziczeniu. Podwójna helisa i nie tylko?
Osoba prowadząca: mgr Iwona Bazydło
Osoba prowadząca: mgr Anna Juźwin
Osoba prowadząca: mgr Anna Juźwin
Osoba prowadząca: mgr Anna Juźwin
Osoba prowadząca: mgr A. Śmietanka – Sysiak
Osoba prowadząca: mgr Justyna Garczyńska
Zajęcia mają na celu przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty poprzez przypomnienie i utrwalenie wiedzy matematycznej zdobytej w kształceniu podstawowym. Materiał programowy zajęć obejmuje wszystkie obszary edukacji matematycznej zawartej w podstawie programowej dla szkoły podstawowej. Na zajęcia stosowane będą metody pracy aktywizujące takie jak burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja.
Przed każdym modułem z odpowiednim wyprzedzeniem zostanie uczniom przesłany materiał powtórzeniowy, składający się z najistotniejszych dla tematu kolejnego modułu: definicji, wzorów oraz zagadnień problemowych. Na zajęciach będziemy wspólnie przypominać i podsumowywać teorię wymaganą jako podstawę do rozwiązywania zadań egzaminacyjnych oraz rozwiązywać zadania egzaminacyjne z poprzednich lat.
Harmonogram warsztatów:
– Własności liczb i działania na liczbach;
– Ułamki zwykłe i dziesiętne;
– Jednostki i ich zamiana;
– Procenty;
– Potęgi i pierwiastki;
– Wyrażenia algebraiczne i równania;
– Zadania tekstowe
– Planimetria;
– Planimetria – Twierdzenie Pitagorasa;
– Planimetria – Układ współrzędnych i symetria
– Geometria przestrzenna – Graniastosłupy;
– Geometria przestrzenna – ostrosłupy;
– Statystyka i rachunek prawdopodobieństwa.
Osoba prowadząca: mgr Beata Basińska
Osoba prowadząca: mgr Elżbieta Cyganek
Na warsztatach poprzez ćwiczenia poznamy różne techniki sztuki klasycznej. Skupimy się na ćwiczeniach manualnych, które doprowadzą uczestników do samodzielnego wykonania ikony Matki Bożej, Anioła lub świętego patrona.
Osoba prowadząca: mgr Elżbieta Cyganek
Kalendarz Warsztatów
- 2025-03-17
-
- 2025-03-18
-
- 2025-03-19
-
- 2025-03-20
-
- 2025-03-24
-
- 2025-03-25
-
- 2025-03-26
-
- 2025-03-27
-
- 2025-03-31
-
- 2025-04-01
-
- 2025-04-02
-
- 2025-04-03
-
- 2025-04-07
-
- 2025-04-08
-
- 2025-04-09
-
- 2025-04-10
-
- 2025-04-14
-